برج خنک کننده فایبرگلاسی

برج خنک کننده فایبرگلاسی

برج خنک کننده فایبرگلاسی

برج خنک کننده فایبرگلاسی

قیمت برج خنک کننده گرد



مشخصات فنی و قیمت برج های خنک کننده

1- جنس بدنه فایبرگلاس این برج خنک کننده (کولینگ تاور)  با استفاده از بهترین رزین‌ها و الیاف ویژه سوزنی و حصیری (ساخت اروپای غربی و چینی ) ساخته می‌شوند.

2- بدنه کولینگ تاور یا برج خنک کننده  در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید (U.V.) و نیز شرایط جوی متغیر (پایداری در مقابل دما ) از تابستان تا زمستان کاملا" پایدار و مقاوم بوده و رنگ بدنه آن بدلیل روش ساخت و رنگ آمیزی در مقابل تابش نور خورشید تغییر نمی‌کند. (پیگمنت‌های رنگ در ابتدای ساخت بدنه و هنگامیکه رزین‌ها بصورت مایع هستند به مخلوط فایبر و رزین افزوده شده و مجموعه بصورت خود رنگ تولید می‌گردد)

3- ضخامت فایبرگلاس بدنه و تشتک برج خنک‌کننده با توجه به روش تولید آن بصورت مناسب و مقاوم انتخاب می‌گردد.

4-در برج خنک کننده  پکینگ‌ها یا المانهای انتقال حرارت و جرم دستگاهها از مرغوبترین PVC با ضخامت 400 میکرون و Coating یا روکش مخصوص از درجه داروئی و تأییدیه F.D.Aساخته می‌شود. اندازه دهانه ورودی آنها بر حسب املاح موجود در آب محل مصرف محاسبه شده و تعیین می‌گردد. (برای مصارف عمومی ابعاد دهانه 12 میلیمتر پیشنهاد می‌گردد)

5- المانهای انتقال حرارت در اشکال و انواع مختلف تولید شده و دارای راندمان انتقال حرارت بسیار بالا هستند .

6- پروانه‌های بکار رفته در این برج خنک کننده از جنس فایبرگلاس ویژه و مقاوم بوده و با استفاده از آنها پروانه‌های مخصوصی با نام Super Blade ساخته می‌شود که طرح مقطع آنها بصورت Air Foil بوده و از نوع Hollow Blade می‌باشند. (درانحصارتولید پرتوآبگردان) این پروانه ها (S.B.) دارای راندمان عملکرد بسیار بالائی می‌باشند و ضمن سبک بودن، میزان حجم هوای جابجا شده به ازای واحد قدرت مصرفی‌شان بسیار بالا می‌باشد. این خاصیت باعث افزایش حجم هوای جابه جا شده، کاهش قدرت و آمپر مصرف شده در الکتروموتور می گردد. با استفاده از این پروانه ها شدت صوت نسبت به مدل استاندارد کاهش پیدا می‌کند و عمر پروانه در مقایسه با مدلهای مشابه  در برج خنک کننده بسیار افزایش می‌یابد.

7- الکتروموتور ساخت شرکتهای VEM یا Siemens آلمان (یک سال گارانتی) و با کلاس حفاظت در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار IP-55 وکلاس عایق بندی حرارتی F، شرایط کارکرد الکتریکی آنها عبارتست از:

 RPM 1450، 3HP/50HZ/380V.

8- تمام پیچ و مهره‌ها و واشرها از جنس گالوانیزه گرم و سایر تکیه‌گاههای فلزی دستگاهها از جنس آهن گالوانیزه گرم با ضخامت 83 میکرون ساخته می‌شود.

9- لوله‌ها و اتصالات مصرف شده از جنس PVC مرغوب و فشار قوی و جداره ضخیم بوده و سیستم پخش آب(آبگردان) و آلات متحرک آلیاژ آلومینیوم می‌باشند.

10- فلوترهای (شناورهای) بکار رفته در برجها از جنس پلاک مرغوب دارای توپی پلاستیکی ساخت انگلستان یا از نوع فلوترهای ویژه دیافراگمی می‌باشند.

11- اعتبار شرکتها با توجه به رفرنس‌های متعدد و متنوع در زمینه ساخت و تولیدات برجهای فایبرگلاس حاصل می‌گردد و شرکت پرتوآبگردان در این خصوص با داشتن بیش از 12000 رفرنس فعال و در حال کار در مراکز معتبر صنعتی، آموزشی، درمانی و مجتمع‌های مسکونی در ایران، بیش از 2600 دستگاه در آمریکا و در کشورهای دیگر حدودا" 50 دستگاه، بی‌تردید معتبرترین می‌باشد.

12- کلیه قطعات برجهای شرکت پرتوآبگردان دارای 5 سال تضمین (الکتروموتور یک سال) و 10 سال خدمات پس از فروش می‌باشد.

13- امکان استفاده از قطعات کنترل‌کننده ویژه الکتریکی و الکترونیکی برای بهبود عملکرد سیستم و هماهنگی بین برج خنک‌کننده و سایر قطعات موجود در خط بهره‌برداری بطور انتخابی (با پرداخت هزینه) در دستگاههای این شرکت نصب می‌باشد. (این قطعات شامل کنترل کننده فرکانسی دور موتور یا اینورتور و سنسور دما و ترموستات یا قطعه رابط میان سنسور و اینورتور و سایر قطعات الکتریکی  مورد نیاز می‌باشد)

14- زمان تحویل برجهای خنک‌کننده این شرکت به دلیل روش ساخت حرفه‌ای و تجهیزات و دستگاههای تولید خاص این رشته و موجود بودن خط تولید منظم و کارخانه‌ای وسیع و مجهز از کلیه سازندگان دیگر که کپی برداری از تولیدات این شرکت نموده‌اند کمتر بوده و در کوتاهترین زمان ممکن تولید و قابل تحویل می باشند. (رنگ انتخابی به درخواست خریدار)

15- راندمان عملکرد برجها به ازای دبی آب برج و سایر شرایط دمایی داده شده  توسط نرم افزار مخصوص و انحصاری شرکت پرتوآبگردان محاسبه شده و کاملا" مناسب انتخاب می‌گردند.

16- حداکثر آب جبرانی (Makeup Water) در هر یک از برجهای فوق برای شرایط داده شده حدود 0.5% الی 1.5% آب در گردش برج می‌باشد.

17- برجهای خاص جهت تامین نیاز تغییرات درجه حرارت پتروشیمی، کارخانجات و ....... در هر سایز و اندازه ای توسط شرکت پرتوآبگردان طراحی و تولید می شود.

 

مزایای برجهای خنک کننده فایبرگلاس در مقایسه با برجهای دیگر

1- به دلیل راندمان بالای عملکرد پکینگ های برجهای فایبرگلاس ایجاد کاهش دمای آب در گردش سیستم به سهولت و با حداقل انرژی مصرفی میسر می باشد.

2- وزن بسیار کم و سطح صدای تولید شده پایین برجهای فایبرگلاس نسبت به برجهای دیگر از مزایای بسیار عمده آنها می باشد.

3- در برجهای فایبرگلاس ساخت این شرکت از پروانه های سوپربلید با مقطع Air Foil استفاده می شود  که باعث بالا رفتن قدرت خنک کنندگی دستگاه و کاهش ضایعات جانبی ناشی از کارکرد آن می گردد. (مانند شدت صوت بسیار پایین و افزایش حجم هوای جابجا شده در برج به ازای واحد قدرت مصرفی آن)

4- قدرت مصرف شده الکتروموتور و در نتیجه آمپر مصرف شده آن در برجهای فایبرگلاس 10تا 20 درصد مدلهای مشابه آنها می باشد و در نتیجه مصرف برق بطور فوق العاده کاهش می یابد.

5- به دلیل گسترده شدن پنجره های ورود هوا به برج در پیرامون برجهای فایبرگلاس حجم هوای مکیده شده به دستگاه افایش یافته و سبب عملکرد یکنواخت، مؤثر و کارای این برجها می گردد. این ویژگی باعث کاهش صدا، کاهش آمپر مصرفی و افزایش نسبت حجم هوا به حجم آب برج می شود.

6- به دلیل روش ساخت برجهای فایبرگلاس امکان آنکه برجها بصورت تکه تکه و دمونتاژ تولید شوند وجود داشته و می توان آنها را از فضاهای باریک بوسیله حمل نفری عبور داده و در محل نصب مونتاژ نمود.

7- زمان تحویل برجهای فایبرگلاس 10 روز بوده و قابل مقایسه با برجهای دیگر که عمدتا" زمان تحویلشان بیش از 3 ماه است نمی باشد.

8- بدلیل شکل ظاهری برجهای فایبرگلاس زیرسازی این برجها بسیار آسانتر از برجهای دیگر اجرا می شوند و بر حسب مکان استقرارشان می توان آنها را روی کلاف چهار پایه فلزی هم نصب نمود.

9- بدلیل افت فشار بسیار پایین در برجهای خنک کننده فایبرگلاس نسبت به برجهای خنک کننده دیگر (بدلیل استفاده نکردن از نازلهای پاشش آب) مدل و سایز پمپ نصب شده بر روی خط آب در گردش در سیستم احتمالا" کوچکتر و ارزانتر خواهد گردید.


منبع : برج خنک کننده